Bemutatkozik a HEINEKEN
Hungária Sörgyárak Zrt.
Több mint 125 éves sörfőzési tapasztalatunk és nemzetközileg elismert márkáink révén a magyar piac meghatározó szereplője vagyunk. A Soproni Sörgyár 1895-ben kezdte meg tevékenységét, mintegy két évtizeddel azután, hogy későbbi anyavállalatunk, a Heineken megalakult 1873-ban Amszterdamban. HEINEKEN Hungária néven 2004 óta működünk Magyarországon, és büszkén mondhatjuk el, hogy anyavállalatunk a világ második legnagyobb sörgyártójává nőtte ki magát az évek során. A HEINEKEN azonban nem csupán az egyik legnagyobb, hanem az egyik leginnovatívabb és legzöldebb söripari szereplő is a világon.
Bemutatkozás
A HEINEKEN Hungária a hazai sörkultúra terjesztője és megújítója: a tradíciót, az innovációt és fenntarthatóságot egyesítő szemléletével, a felelősségteljes alkoholfogyasztás népszerűsítésével, a szuper-prémium minőséget képviselő sörei és sörkülönlegességei révén jelentős szerepet játszott abban, hogy sör mára a hazai gasztronómia és a kulturált kikapcsolódás részévé vált.
Célunk, hogy bebizonyítsuk: egy olyan tradicionális kategória, mint a sör számos innovációs lehetőséget rejt magában. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondhatjuk, a sörfogyasztók nagy része nyitott az újdonságokra. 2017-ben a nagyüzemi sörgyártók közül elsőként mi léptünk ki a lager sörök világából a Soproni Óvatos Duhaj IPA bevezetésével, és az Óvatos Duhajok népszerűsége azóta is töretlen, immár 7 típusa elérhető. De ezt bizonyítja az alkoholmentes termékeink, mint például a Heineken 0.0, a Natur Zitrone és a Soproni Radlerek elsöprő sikere is. A szuper-prémium kategóriába tartozó és az alkoholmentes söreink értékesítését a járványhelyzet sem tudta megtörni.
Elkötelezettek vagyunk a fenntartható növekedés mellett. A HEINEKEN vállalatcsoport „Csapoljunk egy jobb világot” néven hosszú távú tervet dolgozott ki azért, hogy a Heineken legyen a világ leginkább környezetbarát söre. Ennek megfelelően a HEINEKEN Hungáriánál az elmúlt 10 évben 50%-kal csökkentettük az egy liter sörre jutó CO2 kibocsátásunkat, az egy liter sör előállításához szükséges víz mennyiségét pedig 23%-kal sikerült méréskelünk. A HEINEKEN az iparágon belül egyedülállóan ambiciózus célkitűzéseket fogalmazott meg: 2030-ra a saját működéséből fakadó károsanyagkibocsátását nullára csökkenti, 2040-re pedig a teljes ellátási láncát is karbonsemlegessé teszi.
A fenntarthatósági céljaival összhangban, a HEINEKEN Hungária már az ezt előíró hazai törvény hatályba lépése előtt kivonta műanyag söröspoharait és PET csomagolásait a forgalomból: ezek helyett ökológiailag lebomló papír poharat vezetett be, termékei pedig csak üveg vagy végtelenszer újrahasznosítható alumínium dobozos csomagolásban, illetve fémhordókból csapolva érhetők el a piacon.
A helyi közösségek életében is részt veszünk. A Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel közös programunk révén több mint húsz év után ismét elindult Magyarországon a komlótermelés, így a kizárólag hazai árpából készülő Sopronit, hamarosan hazai komlóval fogjuk ízesíteni. A projekt célja egy olyan modell megvalósítása, amely kereskedelmi szempontból hosszú távon fenntartható, emellett hozzájárul az emberek foglalkoztatásához Magyarország munkalehetőségekben szegény régiójában.
Fontosnak tartjuk, hogy mindannyian önmérsékletet tanúsítsunk az alkoholfogyasztásban. Hogy tudjuk, mikor, mennyi alkoholos italt szabad innunk és hogy hol van az a bizonyos határ, amikor megálljt kell parancsolnunk. Mindig fogyasszunk felelőséggel!