Bemutatkozás
RÖVID TÖRTÉNET
A Borsodi Sörgyár 1973-ban indult hódító útjára a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Bőcs község határában. Az alapítást követő években a Borsodi egyre népszerűbb lett, így beindultak a fejlesztések, és persze a termelés növelése is szükségessé vált. A vállalat a 90-es években került magánkézbe, az új tulajdonosok révén pedig rengeteg új termékkel bővült a Borsodi magyarországi kínálata. A XXI. században a Borsodi Sörgyár folytatta fejlesztéseit; előremutató technológiákat, környezetkímélő eszközöket és számos új terméket vezetett be. Ráadásul egy új sörfőzőházat is megnyitott.
A Borsodi Sörgyár 2012 óta a Molson Coors Beverage Company csoport tagja, ami a világ legnagyobb sörgyártóinak egyike. A sörgyár fejlődése napjainkban is töretlen.
A Borsodi Sörgyár nem csupán a Borsodi márka termékeit gyártja és forgalmazza, hanem számos nemzetközi márkát is gyárt vagy forgalmaz hazánkban licensz szerződés alapján. Ilyen többek között a Staropramen, a Leffe, a Hoegaarden, a Miller vagy a Belle-Vue Kriek is.
Fenntartható fejlődés: megszűnt a műanyag palackos Borsodi sör
A Borsodi Sörgyár közzétette harmadik, 2020-as eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentését, ami bepillantást enged abba, hogy az egyik legnagyobb hazai sörgyártó miként kezelte az elmúlt év kihívásait, valamint milyen lépéseket tesz a fenntartható jövő megteremtése érdekében. Nem csak a környezettudatosságban, hanem termékporfóliójában is fejlődött a vállalat.
„A tavalyi év minden kihívásával együtt bebizonyította, hogy a Borsodi Sörgyár csapata nagyon erős értékalapú vállalatot alkot, képesek összefogni, és a működőképességünk fenntartásán túl még többet nyújtani a céljaink elérése érdekében, még rendkívüli körülmények között is. Emellett továbbra is szem előtt tartjuk nemcsak a Borsodi Sörgyár, hanem a környezetünk jövőjét is, ennek megfelelően idén ősztől megszűntettük a Borsodi Világos PET palackos kiszerelésének gyártását és forgalmazását.” – emelte ki Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója.
A Borsodi Sörgyár fenntarthatósági jelentésében tette közzé, hogy csökkentette a bőcsi üzem környezeti lábnyomát, megtartva a korábban elért, gyártásból származó zéró hulladékkibocsátást, emellett csökkentve a víz- és hőenergiafelhasználást.
A környezeti terhelés csökkentése mellett azonban számos termékkel bővítette portfólióját a vállalat.
Idén tavasszal újabb „Borsodi csavarral” örvendeztette meg a sör különlegességeket és újdonságokat kedvelőket: a Borsodi Meggy Ale esetében a lédús meggy lével érlelt ale sörrel egy savanykás és édes ízösszhang fordulatos élményét kaphatjuk, míg a Borsodi Gyömbér Ale esetén a hazai sörgyártók kínálatában egyedülálló frissítő, fűszeres ízt fedezhetünk fel. |
|
Több mint 10 éve fontos részét képezi a sörgyár portfóliójának a Borsodi Friss termékcsalád, amely újabb, 0,0%-os alkoholmentes, körte-alma ízű taggal bővült. |
|
A 2021-es év azonban nem csak a Borsodi márka portfólió bővülése miatt különleges. A vállalat a sörön túli világba lépett és Magyarországon az elsők között vezette be az alkoholos italok egy új fajtáját, a hard seltzert. A Wai Moment egy szénsavas víz alapú, 4% alkoholtartalmú italkülönlegesség, amely dobozonként legfeljebb 99 kalóriát tartalmaz. |
|
A Molson Coors Beverage Company idén tavasszal mutatta be a PRAHAt, melyet a Staropramen híres sörfőzőmesterei alkottak meg Közép- és Kelet-Európa kiválasztott piacaira.A sörfőző szakértelemnek és a Staropramen örökségének köszönhetően ez az új, könnyed pilseni láger a lágy íz, a megszokottnál alacsonyabb alkoholtartalom és a merész ízvilág különleges elegyét kínálja. Az új, frissítő sör, melyet Prága ihletett, áprilistól elérhető Magyarországon. |